Genieten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu Genieten - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu

Genieten

Door: Sanne Knijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

03 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Hallo beste Makamba's!

Weer even een verslagje van mij!
Het is alweer bijna een maand terug dat ik uit Nederland vertrok, wat gaat de tijd toch snel als je het naar je zin heb!
Ik wil verder gaan waar ik gebleven ben:

Vrijdag de 17e van februari was het dan zover, we gingen naar Epic, een feestje van Quintino. Bij aankomst dacht ik nog: 'Moet ik de hele avond op deze slappe techno gaan dansen?' Maar toen Quintino eenmaal kwam werd het volume op vol gezet en kon ik uit mijn plaat gaan en kon ik ook niet meer stoppen met bouncen, zo vet!
De volgende dag heb ik dit nog wel even gevoeld, maar we gingen heerlijk chillen bij Oceanclub Saint Tropez. Een bar met een zwembad waarbij je over de zee uit kijkt.
Zondag was het plan om even naar het strand te gaan om vervolgens weer richting Otrabanda te vertrekken voor de carnavalsparade voor volwassenen. We hebben helaas de helft van de parade moeten missen, want we waren wat aan de late kant en de brug stond open. We moesten nu met een veerbootje naar de overkant, maakte ik dat ook nog een keer mee.
Na een plekje gevonden te hebben langs de kant keken we onze ogen uit bij de optocht, er werd overal gedanst en iedereen zag er tip top uit.
's Avonds nog even langs wet 'n wild, erg gezellig!
Maandag was het dan echt carnaval, een nationale feestdag, dus we waren nog een dagje vrij. We maakten hier gebruik van door naar Cas Abou te gaan. En weer is dit een betoverend strandje waar weer heerlijk gesnorkeld kon worden, alleen jammer dat de kleine 'onzichtbare' kwalletjes me moesten hebben, hierdoor kon ik niet echt genieten van de onderwaterwereld.
Dinsdag hebben we lekker bij het Wilhelminaplein gegeten om daarna door te gaan naar de lichtjes parade (ze hebben hier erg veel parades tijdens de carnaval). In het begin was dit wederom indrukwekkend, maar het was eigenlijk de volwassenen parade van de afgelopen zondag, met een lichtje hier en daar.
Woensdag hadden we een heerlijke bbq, geregeld door de baas van Ashley, een huisgenootje, omdat ze jarig was geweest. De regenbui mocht de pret niet bederven, dus gingen we verder in de schuur. Wel grappig eigenlijk, de hele dag mooi weer en 's avonds breekt ineens de hel los. En na een uur is het net zo snel weer verdwenen als dat het gekomen is.
Donderdag hadden we een uitje van mijn stage met de Loko Bus. Erg gezellig, al feestend reden we door de straten van Willemstad.
Vrijdag hadden we een fotoshoot op mijn stage voor de cover van de maart editie van de kinderkrant. We mochten ter plekke een meisje uitzoeken. Erg pittig allemaal.
's avonds natuurlijk weer uit. Het was mojito avond bij Pampus en daar heb ik dan ook heerlijk mogen genieten van een strawberry mojito, mjam! Het feestje ging daarna weer verder in Bermuda, bouncen!
Zaterdag de Grote Knip bezocht. De hele dag chillen op het strand, beetje snorkelen hier ook nog van een rots afgesprongen, deze was nog niet zo hoog, maar wel erg leuk om mee te beginnen! Ook hadden we spullen mee voor een bbq. Toen het begon te regenen konden we gelukkig schuilen onder een afkapping waar we gewoon verder barbecueden. Omdat we zolang bleven konden we met een mooi muziekje op de achtergrond ook nog genieten van een mooie zonsondergang. Heerlijk!
Zondag kreeg ik de eerste lessen voor mijn duikbrevet. We hebben gelijk twee duiken mogen maken waarbij we veel oefeningen gedaan hebben en ook hebben we nog langs een rif gezwommen. Heel mooi allemaal en we hebben heel wat gelachen waardoor onze brillen constant vol stroomden, maar gelukkig hadden we al geleerd hoe we deze onder water weer leeg konden krijgen.
Maandag kregen we eindelijk een auto, een mooie Daewoo Matiz, genaamd Loeshi onze dushi. We besloten gelijk uit eten te gaan om het te vieren.
Woensdag ben ik voor het eerst naar Walter gegaan, mijn begeleider en mijn tweede stage plek. Heerlijk om in een rustige omgeving te werken, maar al snel werd Walter alweer gebeld dat zijn vriendin een klapband had gekregen, dus we gingen met mijn auto daar snel naartoe om te helpen, zo maak je nog eens wat mee en ik wist gelijk hoe ik een band moet verwisselen.

Nou ben ik weer bij het einde van mijn verhaaltje. Zo te zien maak ik veel mee, al heb ik dat zelf misschien niet door! :P Het is doordeweeks veel werken, maar in het weekend heerlijk genieten. Dit leventje kan ik nog wel even volhouden denk ik!

De pittige groetjes en tot later!

Kuss Sanne

  • 03 Maart 2012 - 14:51

    Kirsten:

    Wooow san wat gaat een maand snel en wat ben ik jaloers als ik je verhalen lees en je foto's zie! Jouw huis is volgens mij superdicht bij mijn oude huis toen ik daar was! Nog maar een keer heel veel plezier en genietze! Liefs xx

  • 03 Maart 2012 - 21:58

    Willy Pietersen:

    Hoi Sanne
    Dat heb je weer mooi geschreven! En een hoop geleerd zo te lezen! Waar een stage al niet goed voor is. En aan de foto's te zien geniet je er volop van, het straalt er gewoon vanaf. Dat doe je goed!! Ben ook gewoon stinkend jaloers als ik het strand zie. Daar ben ik ook geweest...... Succes met het behalen van je duikbrevet.

  • 19 Maart 2012 - 11:40

    Corina:

    ki tal Sanne,
    Wat gaat de tijd toch snel hé, en zo ben je alweer anderhalve maand op Curaçao. En wat een leuke verslagen maak je, je beschrijft het zo dat ik het bijna zelf meemaak, en dan die foto's erbij, ik krijg nu al zin in de vakantie.
    Nou meissie, travel lekker rond met jullie Loeshi onze Dushi, en geniet ervan.
    Groetjes van je follower Corina xxx

    Ayo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2012

Last Call

21 Juni 2012

Dushi Korsou

10 Mei 2012

Heel veel ups, maar ook downs...

08 April 2012

Gezelligheid!

21 Maart 2012

Routine
Sanne

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 19075

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Stage Curacao

Landen bezocht: