Heel veel ups, maar ook downs... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu Heel veel ups, maar ook downs... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu

Heel veel ups, maar ook downs...

Door: Sanne Knijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

10 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Hi there Makamba's!

Ik ben al ruim over de helft! En het is nog steeds awsome!! Nog anderhalve week en dat komt mijn eerste bezoek langs! Mama en Anita, gezellig :D en nog 7 weekjes en dan zie ik mn lieve Rob weer, can't wait!
Ik moet zeggen van heimwee heb ik absoluut nog geen last gehad, maar er zijn wel mensen die ik mis, mn lover, familie, vriendjes en vriendinnetjes. Maar don't worry over een tijdje ben ik weer back in Holland.

In mijn vorige verhaal was ik gebleven bij Playa Forti. Springen van een 12m hoge rots! Leuk leuk leuk! Het geeft wel een kick, en de klap op het water was te doen, alleen de spierpijn in mn billen de volgende dag… :P
Wat wij alleen niet wisten was dat het pasen groots gevierd werd bij Playa Forti. Het was druk, en er lage allemaal boten voor het strand en een met zelfs een DJ on top. Er werd leuke party muziek gedraaid, dat maakte ons dagje strand wel tot een feestje.
De dag erna had ik een paasontbijt geregeld met croissantjes, eitjes en lekkere broodjes uit de oven. Iedereen vond het super leuk en zo kregen we toch nog een beetje een paasgevoel!
Toen besloten we met een klein groepje onbekende strandjes te bezoeken. We kwamen na een paar keer misgrijpen, een strandde dat niet echt een strandde was en een die zelfs onbereikbaar leek, want we bleven maar rondjes rijden door een villawijk, en een flinke regenbui, bij de strandjes van San Juan. Voor 5 naaf kan je 3 standjes bezoeken, Playa Manzaliña, Playa Largu en één waarvan de naam niet zo goed leesbaar was :P We hadden die dag Playa Largu bezocht en de onbekende. Playa Largu was geen zandstrand, maar lag bezaaid met kalkstenen, niet comfortabel om op te liggen, maar wel een leuke snorkel plek. De onbekende was een mini zandstrandje. Het leek wel een privéstrandje, met super helder water en snorkelen was hier nog mooier! Zeker een strandje om nog een keer te bezoeken!
Het weekend erop hadden we weer een heerlijke bbq op het strand Boca Simon. Dit keer als afscheid voor Peter, de duikinstructeur. Met een heerlijk kampvuurtje en een gitaar zaten we te genieten, totdat helaas de politie kwam vragen of we het vuur uit wilden doen. Jammer, maar ze vroegen het tenminste vriendelijk!
Zondag was het plan om te surfen, met goede moed en een auto vol gingen we richting de St. Jorisbaai. Bij aankomst was de baai erg indrukwekkend om te zien, alleen waren er helaas geen longboards meer beschikbaar. Dus toen hadden we een sub gehuurd en een 3pers kajak, zo konden we afwisselen. Eerst gingen Kristiaan, Rowena en ik met de kajak een golf proberen te pakken. Erg hilarisch, het lukte voor geen meter en eindstand een bult door de kajak op mn hoofd. Toen Peter het had gehad met subben (spreek uit als suppen) wilde ik wel. Een sub is eigenlijk een grote, maar wat stabielere surfplank waar je op moet staan, en jezelf dan met een lange peddel moet voortstuwen. Erg leuk om te doen, maar wel zwaar, want je moet jezelf voortdurend in evenwicht houden en blijven peddelen.
Evengoed hebben we het dus enorm naar ons zin gehad ondanks dat we niet konden surfen.
Het weekend erop stond vrijdag Fatman Scoop bij Villa Maria op het programma. Hier hadden we erg veel zin in, want het vorige feestje bij Villa Maria was awsome, namelijk Quintino. Het was gezellig, maar Fatman Scoop bleek helemaal niet zo awsome te zijn. Het is gewoon een dikke kerel die met een herkenbare stem door de muziek heen liep te blèren. Beetje jammer dus.
Zondag ging ik dan eindelijk wakeboarden! Dit is al 5 keer een idee geweest in de groep, maar nu ging het dan eindelijk door! Het was super cool om te doen, veel spierpijn erna, maar dat neem ik voor lief. Het ging vet goed, en dit was zeker niet de laatste keer geweest!
's Avonds met koninginnenacht had Yordi het initiatief genomen om een Cocktailnight in Casa Makamba te organiseren. Hij had een menu van 5 heerlijke cocktails samengesteld, waar we met zn allen flink van hadden gesmuld. Dit was een super gezellige avond geweest!
Koninginnedag wordt hier op Curaçao ook groots gevierd. Punda was bezaaid met vrijmarktjes en we besloten om dan ook 's middags de stad al in te gaan om langs de kraampjes en winkels te gaan slenteren in Punda en Otrabanda. Nadat het laat werd besloten we naar het feest op het plein te gaan en zijn daar tot middernacht gebleven.
De dag erna was de Dag van de Arbeid, en dat is hier ook een reden voor een nationale vrije dag, dus kon ik mooi uitbrakken.
Het weekend erop stond Klein Curaçao op de planning. En niet alleen het gebruikelijke dagje Klein Curaçao, maar één met overnachting.
Rond een uur of 12 vertrokken we richting de boot. En na het inladen vaarden we richting het kleine eiland. Dit duurde ongeveer een uurtje. Na de aankomst met de gebruikelijke oeh's en aah's vanwege het mooie blauwe water, namen we een frisse duik van de boot af in het water. We gingen zwemmend naar de kant en onze spullen werden door een klein bootje naar het strand gebracht. Nadat we 2 hutten geclaimd hadden ging ik lekker zonnen en even snorkelen. Op Klein Curaçao moet je gegarandeerd schildpadden zien tijdens het snorkelen, maar helaas ik zag vrij weinig, wel een boel platvissen.
Daarna ben ik met Row een rondje over het eiland gelopen, een stukje richting het aangespoelde wrak, waar we enorm veel aangespoeld rotzooi vonden (de andere kant dus van het mooie eiland) en liepen we langs de vuurtoren. We kwamen veel kreetjes tegen, weer eens iets anders dan een krabbetje.
De zon begon onder te gaan en we kregen veel last van de muggen. Het kampvuur werd aangestoken om deze te verdrijven en vlak daarna ook de bbq om onze honger te stillen. Het was tijd om ook de drank flessen te openen en het werd een gezellige avond. Niet lang nadat het donker werd begon het te onweren boven Curaçao. Dit was erg mooi om te aanschouwen vanaf het eiland waar wij zaten. Het ging 5 uur zo door, misschien nog wel langer en het was bijna hypnotiserend om naar te kijken. Wij hadden weinig last van de storm, af en toe een lichte miezer, maar daar werden we niet nat van.
Het werd rond een uur of 1tijd ik mijn 'bedje' installeren. We hadden met een paar onze handdoeken vlak bij het water gelegd en een dam gebouwd bij onze voeten zodat we droog bleven. Ik had me dik aangekleed en had nog een laken mee, lekker slapen dacht ik… Ik heb wel kunnen slapen, ben vaak wakker geworden door de kou en het schijnt boven ons ook nog geonweerd te hebben. En rond 6 uur werd het licht en dus ook tijd om op te staan. Gelukkig op tijd ook, want toen begon het flink te regenen.
Op dat moment wilde iedereen eigenlijk naar huis, want we hadden het nog zo koud en we konden ons ook niet aan de zon opwarmen. Gelukkig konden we schuilen onder de hutten en na een paar slokjes tequila (ja, we gaan gewoon door :P) en goed inpakken werd ik weer warm.
Later brak de zon gelukkig weer door en konden we ons opwarmen. Maar helaas kwamen toen ook de 'dagjesmensen'. Ons onbewoond eilandje veranderde een beetje in een toeristisch strand, erg jammer, maar het is natuurlijk niet anders! Uiteindelijk zijn we rond een uur of 5 terug gaan varen. Het laatste stukje voorop de boot met een biertje de zakkende zon tegenmoet varen, heerlijk!
Maar Curaçao heeft ook een andere kant, en dat heeft Casa Makamba nu mogen meemaken. Van maandag op dinsdagnacht lag ik lekker te slapen niet wetende wat er allemaal bij ons afspeelde. Dinsdag ochtend las ik het bericht op ons prikbord dat onze huisbaas Joop die nacht gearresteerd was en met geweld uit zijn huis vandaan is gehaald. Dit heeft allemaal te maken met een al 7 jaar durende ruzie tussen hem en de pastoor en de parkeerwachter van de kerk aan de overkant.
Wij mochten daar onze auto's eerst wel parkeren, toen weer niet, toen werden er banden lek gestoken, nummerborden gestolen, auto's bekrast enz. En we weten wie het gedaan heeft, maar we hebben helaas geen bewijs. Alleen liep het dus maandagnacht dus uit de hand. Zie onderstaande link:
Er wordt hier veel in de media over geschreven en verteld en nu kom ik er dan ook echt achter hoeveel er verzonnen word. Dit is nog wel het meest redelijke bericht geweest , maar ook hier in is niet alles waar. De pastoor heeft zijn verhaal al gedaan bij de pers en iedereen gelooft hem natuurlijk.
Joop is nog niet terug en we weten niet wanneer hij wel weer terug komt. We leven met zn allen in onduidelijkheid en zijn ook erg geschrokken van dit gebeuren.
De minder leuke kant van Curaçao dus, maar het komt allemaal wel weer goed!

Zo ik heb weer veel te vertellen gehad! Ik zou vaker een update moeten geven, hoef ik ook niet zoveel in 1 keer te schrijven :P Tot het volgende verslag!

Groetjes en dikke kusjes uit Kòrsou

Sanne

• 10 Mei 2012 - 19:55

JanenNelSteltenpool:

Hoi Sanne

Hier een berichtje van ons wat heb je veel plezier dat lezen wij hier is hier nat en de zon is ver te zoeken maar wat een gedoe met jullie huisbaas kijk wel uit he nou nog heel veel plezier tot sinas en genieten he maar dat doe je al xxx

• 13 Mei 2012 - 13:44

Gertruud:

Je maakt wat mee daar, in positieve en negatieve zin, maar voor al heel veel ervaring en daar heb je de rest van je leven wat aan.
    En gelukkig ben jij Sanne, een nuchtere West-Fries.
    Geniet van alles maar blijf op je hoede.
    Dikke kus.

• 15 Mei 2012 - 18:16

Corina:

Hey meissie,

Hartelijk gefeliciteerd met het 25ste huwelijksjubileum van je ouders hé, en nog een paar daagjes dan ben je zelf jarig. Nog even wachten dan komen je moeder en Anita bij je aanwaaien. Heel veel plezier en gezelligheid met elkaar.
    Doe voorzichtig want het lijkt af en toe wel het wilde westen.

Xxx Corina

• 20 Mei 2012 - 13:43

Willy Pietersen:

Hoi Sanne,
    Wat een verhaal weer en inderdaad minder van je huisbaas Joop. Dat zijn de niet leuke kanten van het leven maar het hoort er allemaal bij om dat ook meegemaakt te hebben.
    Heb net je moeder en Anita gebeld om ze een hele fijne tijd toe te wensen op Curacao!!! Je moeder was nog met haar koffers aan het stoeien, wat wel en wat niet mee. Volgens mij was de keuze erg moeilijk.......nog even en je kan haar weer knuffelen. Wens je heel veel plezier met je moeder en Anita.