Eerste Party's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu Eerste Party's - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Sanne Knijn - WaarBenJij.nu

Eerste Party's

Door: Sanne Knijn

Blijf op de hoogte en volg Sanne

16 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Bon dia mensen!

Het is weer een weekje terug, een week waarin veel gebeurt is, dus tijd voor een nieuw verslag!

Donderdag avond was het echt zover, de eerste keer uit op Curacao. We besloten om ons huisgenootje Willemijn op te zoeken in Café de Tijd! En laat het daar toevallig happy hour zijn! Gewoon 2 uur lang mixies drinken voor maar 4 gulden per drankje! Omgerekend 1,60 euro! Lachen gieren brullen dus.
De volgende dag kon ik mijn roes op het strand uitslapen en het volgende avondje stappen stond alweer in de planning. We gingen naar Bermuda een mooie grote discotheque waarvan grotendeels openlucht is. Goeie muziek, lekker bouncen dus. Het is ook een plek waar niet alleen Nederlanders komen, maar ook de locals.
Op zaterdag gingen we naar Playa Kalki, een klein strandje vlakbij Westpunt, een plek waar ook goed gesnorkeld kan worden. Ik mocht gelukkig een duikbril en een snorkel lenen, en daar was ik ook een tijdje zoet mee. Ongelooflijk hoeveel vissen er zo dichtbij het strand leven zonder dat we dat weten, sommige wel op 3 meter afstand van het strand. Verderop zwom er ook een school met kleine visjes, deze gingen alleen aan de kant als je er dichtbij kwam, en je kon er dan ook zo induiken. Ik vond dit al erg mooi, maar op andere plekken schijnt het nog mooier te zijn, we hebben dus besloten om elk weekend een ander strand te bezoeken.
's avonds lekker eten bij de Tropen, een heerlijk en een goed vullend hoofdgerecht voor maar 15 gulden, daar gaan we vaker heen dus. Daarna nog even nazitten en naar bed, op naar zondag.
's Ochtends begon het te regenen, en als het regent dan regend het hard! Binnen no-time flinke plassen op de binnenplaats, een paar modderstroompjes hier en daar, maar wel lekker verkoelend. De rest van de week was het eigenlijk wel dat het 's ochtends hard regende en dat het tegen de middag weer mooi weer was.
Zondag middag gingen we met het busje naar Otrabanda, de andere kant van Willemstad. Hier vond de kinderkarnaval plaats. Een optocht die van 2 tot 6 duurt, en rond 5 uur zouden de kinderen in Otrabanda aankomen. Er zaten al veel mensen langs de weg die een plekje gereserveerd hadden, maar we wisten er gelukkig nog eentje te bemachtigen. Rond half 6 kwam de eerste wagen. Elke groep heeft een eigen muziekwagen die voorop rijdt, op meeste stonde complete bands, daarna kwam de groep dansende kinderen met daar achteraan hun eigen versierde wagen, en tot slot was er nog de bezemwagen die kindjes opveegden als ze echt niet meer konden. De optocht was erg leuk, het swingen met de heupen zit er al vanaf jongs af aan in, en iedereen wilde maar al te graag poseren voor de foto. En hoe moe ze ook waren ze gingen door met swingen, ik zou het niet gekend hebben! Een leuk begin van de carnaval hier, aankomende zondag is de parade voor volwassenen, daar ben ik ook erg benieuwd naar.
Zondag avond is er altijd Wet 'n Wild bij Mambo Beach. Hier gingen we dan ook met het hele huis heen. Een mooi feest op het strand waarbij je lekker kan dansen met je blote voeten in het water. Heerlijk!!
Maandag vroeg met de oom van Rowena naar de immigratie dienst om een werkvergunning aan te vragen, om daarna door te gaan naar mn stage voor mijn eerste stage dag!
Erg leuke mensen allemaal, het enige nadeel is dat mijn achtergrond muziek krijsende kinderen zijn... Maar na een paar weken mag ik 1 of 2 dagen thuiswerken, dus dan heb ik er niet zoveel last meer van. Er is veel besproken wat ik allemaal ga doen en de taken zijn doorgenomen voor de aankomende editie van de Kinderkrant. Het is wennen aan de manier van opmaken, want ik moet eigenlijk heel kinderlijk denken, omdat het voor kinderen leuk moet zijn. En ik kreeg ook nog te horen dat ik de website ga maken van de krant, dus dat is al een hele leuke uitdaging!

Bij deze sluit ik af, ik heb het idee dat ik veel te veel vertel, maar ik maak ook zoveel mee! Er staan nog vele leuke dingen in de planning: vrijdag gaan we naar Epic, een groot feest met Quintino, zondag carnaval, en die zondag daarop een gratis introductie duik!
De foto's bij dit verhaal volgen later!

Ayo!

Sanne

  • 16 Februari 2012 - 19:14

    Denise:

    leuk meiden om te lezen, ben wel een beetje jaloers hoor.. vooral met het idee dat ik met jullie mee zou gaan natuurlijk.. maar fijn het is niet aars he ;) nou geniet er lekker van en veel plezier nog!! xxxxx

  • 16 Februari 2012 - 19:43

    Puck:

    Ola San,

    Super leuk je stukje! :) En inderdaad je maak super veel mee. Het is dan wel stage maar ik hoor al dat wordt de aankomende periode alleen maar lachen, gieren en brullen! :) Dat kan je goed, dus dat scheelt ;) Tot snel..

    Kusxx

  • 16 Februari 2012 - 20:42

    Sharon:

    Heey meid
    Wat leuk om te lezen dat je het zo nasr je zin heb.. Als ik het zo lees ben ik stiekem echt jaloers(a)de tijd gast alweer snel nu alweer een weekje.. In iedergeval geniet er maar lekker van en ik wacht je volgende verhaal weer af.. Veel plezier nog!!!
    Xxxxxxxx

  • 19 Februari 2012 - 18:41

    Willy Pietersen:

    Hoi Sanne
    Heb net je verhalen ziiten lezen.
    Meid wat gaaf allemaal. Geniet er maar met volle teugen van, van deze bijzondere periode in je leven.
    Succes met de website van de krant en ik blijf je volgen.
    Groetjes Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Stage Curacao

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2012

Last Call

21 Juni 2012

Dushi Korsou

10 Mei 2012

Heel veel ups, maar ook downs...

08 April 2012

Gezelligheid!

21 Maart 2012

Routine
Sanne

Actief sinds 05 Feb. 2012
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 19073

Voorgaande reizen:

06 Februari 2012 - 21 Juli 2012

Stage Curacao

Landen bezocht: